Τηλέφωνο 2310 222 303

Συμβουλές ανάμειξης χρωμάτων

Συμβουλές ανάμειξης χρωμάτων

Χρησιμοποιείτε μείξεις παρά χρώματα απευθείας από το σωληνάριο για πιο ενδιαφέρον χρώμα. Παραδείγματος χάριν, αναμείξετε μπλε με κίτρινο για να δημιουργήσετε πράσινο και προσθέσετε άλλα χρώματα για να τροποποιήσετε το χρώμα.

Τα περισσότερα προβλήματα στην ανάμειξη χρωμάτων προέρχεται από την υπερβολική ανάμειξη. Αναμείξετε ελαφριά στην παλέτα για να το αποτρέψετε αυτό και αφού τοποθετήσετε το χρώμα στο μουσαμά αφήστε το εκεί ήσυχο.

Μερικά βιβλία σας λένε να μη χρησιμοποιείτε περισσότερα από τρία χρώματα στην ανάμειξη , αλλά το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τον αριθμό των χρωμάτων. Είναι θέμα τι  χρώματα χρησιμοποιείτε. Τα χαρακτηριστικά των χρωμάτων και η επιλογή των χρωμάτων που κάνετε καθορίζουν πως θα αναμειχθούν.

Τα συμπληρωματικά ( τα χρώματα που είναι απέναντι στο χρωματικό τροχό) δημιουργούν χρωματικές δονήσεις και μεγαλύτερη λαμπρότητα όταν τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο. Όταν όμως αναμειγνύονται ,ουδετεροποιούν το ένα το άλλο.

Για να κατεβάσουμε την ένταση (κορεσμό= πόσο χρώμα υπάρχει π.χ στο κόκκινο ή σε άλλο χρώμα), ανακατέψτε το με το συμπληρωματικό του ή με ψημένη σιένα παρά με μαύρο ,γκρι ή σέπια. Αυτά τα χρώματα τείνουν να νεκρώνουν τα χρώματα.

Για αναμείξεις υψηλής έντασης να αποφεύγετε τη χρήση  του τρίτου βασικού χρώματος. Το τρίτο βασικό χρώμα είναι το συμπληρωματικό της μίξης των δύο άλλων χρωμάτων και θα κατεβάσει την ένταση του μείγματος. Παραδείγματος χάριν, γνωρίζετε ότι το κόκκινο και το μπλε δημιουργούν ένα βιολετί. Ωστόσο ένα θερμό κόκκινο ( το οποίο έχει κίτρινο μέσα του) δημιουργεί ένα μουντό , χαμηλής έντασης βιολετί όταν αναμειγνύεται με μπλε , επειδή το κίτρινο είναι συμπληρωματικό του βιολετί.

Βάλτε μία μικρή ποσότητα του ίδιου χρώματος σε όλες τις αναμείξεις σας. Παραδείγματος χάριν, προσθέστε μία μικρή ποσότητα ψημένης ούμπρας σε όλες αναμείξεις. Αν εφαρμόσετε αυτή την προσέγγιση σε όλο τον πίνακα το έργο θα έχει συνοχή.

Πριν ξεκινήσετε να ζωγραφίζετε καλύψτε τον καμβά με ένα μείγμα γήινου χρώματος. Αυτό επηρεάζει τον πίνακα με δύο τρόπους: Πρώτον ,το υπόστρωμα θα ενώσει όλα τα χρώματα που βάζετε από επάνω. Δεύτερον, καθώς προσθέτετε χρώματα το χρώμα από κάτω αναπόφευκτα φαίνεται κάπως και αλλάζει το χρώμα όπως το βλέπει ο θεατής. Παραδείγματος χάριν μία ελαφριά επίστρωση πράσινου βιρίντιαν με ψημένη σιένα θα δώσει ένα σκούρο πρασινωπό φύλλωμα στο δάσος.

Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε μία πολύ περιορισμένη παλέτα χρωμάτων. Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε ( κίτρινη ώχρα, λαδοπράσινο, βενετικό κόκκινο, ωμή ούμπρα, ψημένη σιένα και ωμή σιένα) και ίσως μπλε ουλτραμαρίνα. Θα θαυμάσετε με το αριθμό χρωμάτων που μπορεί να πετύχετε, αλλά πολύ περισσότερο πόσο δένουν μεταξύ τους. Για έμπνευση μπορείτε να δείτε ότι τα έργα του Ρέμπραντ

Ανακατέψετε  κόκκινο καδμίου με φθάλο πράσινο για να δημιουργήσετε ένα χρώμα πολύ κοντά στο μαύρο, αλλά πολύ πιο ενδιαφέρον. Προσθέστε άσπρο για να βγάλετε ένα όμορφο γκρι. Μπορείτε επίσης να αναμείξετε ουλτραμαρίνα με ψημένη ούμπρα για ένα φανταστικό σκούρο που μπορεί να είναι θερμό αν προσθέσετε ούμπρα και ψυχρό αν προσθέσετε ουλτραμαρίνα.

Αντί να χρησιμοποιήσετε σκιές π.χ σε ένα μάγουλο ,αναμείξτε λίγη ουλτραμαρίνα η βιρίντιαν στη μείξη του σαρκώματος.

Το μαύρο Μαρς είναι ένα πυκτό ψυχρό μαύρο, ενώ το Ιvory  μαύρο είναι θερμότερο και πιο κατάλληλο για να δημιουργήσει σκιές για πορτρέτα. Ή δημιουργήστε το δικό σας πλούσιο , σκούρο διάφανο μαύρο αναμειγνύοντας αλίζαριν κρίμσον και φθαλο μπλε.

Το τιτάνιο άσπρο χρησιμοποιείται για την μείξη αποχρώσεων. Προσθέτοντας άσπρο σε ένα χρώμα κάνει  το χρώμα ικανό να καλύπτει καλύτερα αλλά δεν επηρεάζει την τονικότητα του αρχικού χρώματος. Το άσπρο του τσίγκου είναι εξαιρετικά διαφανές .Δεν χρησιμοποιείται για την δημιουργούνται αποχρώσεις ,αλλά είναι ιδανικό για λαζούρες χωρίς να επηρεάζει τη διαφάνεια του χρώματος.

Το κόκκινο δεν γίνεται φωτεινότερο με την προσθήκη του άσπρου, αλλά ροζ. Το ανοιχτό κόκκινο ( είναι λίγο πορτοκαλί) ανοίγει με λίγο άσπρο. Αν προσθέσετε μεσαίο κόκκινο τότε θα έχετε σκιά ενός κόκκινου αντικειμένου.

Η κίτρινη ώχρα χρησιμοποιείται συχνά. Από τη μία μεριά έχει τη εξαιρετική ικανότητα να θερμαίνει μείξεις χρωμάτων ενώ ακόμη υποτάσσει ακόμη και τα λαμπρότερα χρώματα. Χρησιμοποιημένο με τιτάνιο άσπρο ,διατηρεί τη αδιαφάνεια του μείγματος. Από τη άλλη μεριά είναι αρκετά διαφανές να δημιουργήσει μία λαζούρα ανακατεμένο με άσπρο τσίγκου.

Τα γήινα χρώματα δημιουργούνται όταν αναμειγνύονται μεσαία πράσινα με πορτοκαλί κόκκινα. Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε σκουρότερα κόκκινα.  Το βαθύ κόκκινο έχει σκουραίνει με τη προσθήκη πορφυρού χρώματος και έτσι δημιουργεί λασπωμένα χρώματα.

Η ψημένη σιένα είναι ένα γήινο χρώμα, αλλά πολύ θερμό. Συχνά χρησιμοποιείται σε μίξεις σαρκώματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ουλτραμαρίνα και άσπρο για να βγάλει ωραία γκρι.

Το κίτρινο του καδμίου είναι ένα καθαρό λαμπρό χρώμα. Δημιουργεί τα καθαρότερα πράσινα όταν αναμειγνύεται με Γαλλική ουλτραμαρίνα. Πρέπει ωστόσο να χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες.

Η ψημένη ούμπρα είναι ένα ψυχρό γήινο χρώμα που χρησιμοποιείται για σκιές. Μπορεί να αναμειχθεί με βιρίντιαν για να δώσει ωραία χρώματα φυλλωμάτων.

Το βιρίντιαν είναι ένα έντονο ψυχρό πράσινο. Δεν πρέπει να το αναμειγνύετε από μόνο του, αλλά αναμειγνύεται θαυμάσια με το κίτρινο καδμίου, ή με Γαλλική ουλτραμαρίνα  για να σχηματίσει θερμά ή ψυχρά πράσινα.

Η Γαλλική ουλτραμαρίνα είναι ένα υπέροχο, διαφανές βαθύ μπλε. Είναι ουσιαστικό για ουρανούς και αναμειγνύεται καλά με άλλα χρώματα.

Αναρτήθηκε από ΛΑΣΚΑΡΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ

copyright © http://www.laskarisart.blogspot.com/

Fantasia Live , club 22

 

ΧΑΡΤΗΣ

ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑ